De voorbereidingen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Merijn Zuijdam - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Merijn Zuijdam - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Boggle aka Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

21 Februari 2005 | Ghana, Accra

Nou dit is dan het eerste bericht van mij. De naam is Boggle aka Merijn. Aan de vooravond van mijn Ghana-expeditie start ik deze pagina op. Ik hoop via deze pagina mijn vrienden, bekenden, familie en geinteresseerden op de hoogte te houden en vergeet niet af en toe wat in mijn gastenboek te schrijven :-)

Eerst enkele dingen over mijzelf. Ik ben 25 jaar, afgestudeerd waterbouwkundig ingenieur en woon nu nog in Enschede. Na mijn afstudeerproject, wat ik in Goes heb afgerond, wilde ik eens wat anders. Als waterbouwer kan je bijna overal in de wereld aan de gang dus ik zag mijn kans toen ik naar Ghana kon. Een vriendin heb ik niet meer dus ook deze hobbel was genomen.

Waarom nou Ghana vraag je je misschien af. Nou ook dat lijkt een bewuste keuze, maar dat was het niet. Ghana deed zich voor. Via sollicitaties in Nederland kreeg ik lucht van het bedrijf waar ik nu voor ga werken. Al met al ruim 4 maand onderhandeld en toen was opeens de boel rond. Binnen een maand zou ik vertrekken (11 maart, zoals de meeste Ghanagangers hier om 14:30 vanaf Schiphol).

In Accra zal ik eerst in een guesthouse van mijn werkgever worden ondergebracht. Aangezien op dit moment een aantal projecten in uitvoering komen is het nog niet geheel zeker waar ik terecht ga komen, maar het lijkt Cape Coast te worden. Mijn werk zou gaan bestaan uit het begeleiden van een baggerproject in de lagune van Cape Coast. Mijn werkweken zullen, zeker in het begin, bestaan uit 7 dagen werk, met op geregelde tijden enkele dagen off. In deze weken (mijn 3 maanden proeftijd) is het de bedoeling dat ik DMMI leer kennen, en veel belangrijker, kijk of ik aan Africa kan wennen. Het klimaat en de cultuur vormen natuurlijk een behoorlijke verandering van het hier bekende Nederland.

Ik zal overal gaan proeven aan het werk, en indien alles bevalt zal ik op Freelance basis voor DMMI aan het werk gaan als Project Engineer. Klinkt chique, betekend manusje-van-alles.

Alle voorbereidingen zijn nu afgerond, alleen de laatste 2 vaccinaties nog en dan ben ik klaar om te gaan. Heb er zin in.

Wordt vervolgd…

  • 28 Februari 2005 - 20:21

    Henk:

    wel erg grappig dat dat poppetje precies naast 'Ho' staat ;)

  • 02 Maart 2005 - 09:31

    Erik:

    Harr harrr...ik ben mijn vakantie al aan het plannen

  • 04 Maart 2005 - 15:12

    Roberto:

    veel plezier enzo!

  • 06 Maart 2005 - 23:22

    Evelien:

    Heey!
    echt een hele uitdaging om in ghana te gaan werken! ik ga 13 maart naar ghana, tot 6 juni, voor vrijwilligerswerk in een weeshuis..de eerste drie weken zit ik in accra voor introductie, dans en drum en les in twi....dan vertrek naar agroyesum wat 60km bij kumasi vandaan ligt.
    ik ben 21, en heb nu ene tussenjaar omdat ik precies weet wat ik wil doen qua opleiding..wordt wel een hbo diploma halen minimaal iig.
    als je je verhaal daar kwijt wilt aan iemand, kan je contact met me opnemen natuurlijk..ervaringen uitwisselen.

    www.evelienhartman.waarbenjij.nu

    groetjes Evelien

  • 11 Maart 2005 - 08:34

    Evelien:

    heey! als het goed is..vlieg jij vandaag he..14.30u..spannend! ik wens je een hele goede reis..over twee dagen zit ik er ook..leuk om te meeten ja! ik zit in Accra in het pink hostel..zal voordat ik weg ga adres wel ff op je site zetten nog...
    en als ik daar een plaatselijke simcard heb, mn nummer! Kussie, evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Merijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 11095
Totaal aantal bezoekers 28560

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 04 Maart 2014

Australië II

01 Maart 2005 - 01 September 2008

Eerdere reizen...

Landen bezocht: