Accra, 19 april ’05 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Merijn Zuijdam - WaarBenJij.nu Accra, 19 april ’05 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Merijn Zuijdam - WaarBenJij.nu

Accra, 19 april ’05

Door: Boggle aka Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

20 April 2005 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Binnenkort hoop ik ook een keer de natuur in te gaan hier. Heb ondertussen al bijna een maand in deze stad gezeten, en dan wordt je toch wat gaar. Verlang naar even mijn eigen gang te gaan, maar hier is het steeds 6 dagen werken en dan een dag bekaf zijn. Ik ga kijken of ik iets minder kan gaan werken, lijkt me beter, werk nu toch tussen de 55 en de 60 uur per week. Nog steeds geestdodend werk, voorraad tellen en daar weer een boekhoudprogrammaatje voor maken. Zit hele dagen in een container schroeven te tellen en op te schrijven. Is in dat ding ongeveer 45 graden dus je kan wel begrijpen dat ik daar gillend uit kom.

Vandaag ook heerlijk staan sleutelen aan de auto van Bob. Een oude Toyota Landcruser. Mooie, rooie metallic terreinauto . We hebben in de container uit Nederland een motor gekregen en nu kunnen we eindelijk die auto afmaken. Hij staat al een jaar aan de kant. Toch mooi om te zien, krijg daardoor wel respect, was net zo smerig hahaha. Heeft Munsterhuis toch effect gehad hahaha.

Afgelopen vrijdag ben ik weer uit geweest. Evelien, Liesbeth en de andere meiden waren vanuit Kumasi naar Accra gekomen en vrijdag avond hebben we toen bij Jokers wat biertjes gedronken.

Zaterdag had ik met Evelien afgesproken om samen wat te eten, helaas kwam er een container tussendoor (EINDELIJK, maar waarom nu juist vandaag) dus was het een laat etentje geworden. Gelukkig was Eef ook zelf wat verlaat, waardoor het eigenlijk best strak getimed was. Later die avond nog op kroegentocht geweest met de rest van de groep maar ik was werkelijk bekaf. Ben ook halverwege de avond naar mijn hotel terug gegaan, ik kon nog net mijn bed inkomen. Zondag tot een uur of 3 geslapen…

Maandag vooral het inventaris opgemaakt van de nieuw binnengekomen dingen. Koffers gemaakt met het kleine electronicaspul, de schroeven en moertjes, de ringetjes, de rubbertjes en dergelijke. Ben nu met de olie en luchtfilters bezig. We hebben 8 soorten luchtfilters voor dit project. Dat je het maar ff weet.

Zo das weer het betoog voor deze keer, iedereen een goede week gewenst en vooral geen gekke dingen doen als ik er niet ben.

Groeten en neem er een van me!

Gezondheid, ik doe hetzelfde (zoals iedere avond)

Merijn

  • 20 April 2005 - 20:28

    Broertje:

    Hee, cool joh. het klinkt allemaal al beter te behappen daar. Veel succes met je luchtfilters, en post eens meer foto's ;)

  • 20 April 2005 - 20:46

    Fenno:

    Hee Merijn, ik ben benieuwd naar je ervaringen in de bushbush! Uitkijken voor parasieten enzo he? Die inlanders kunnen er vast beter tegen dan wij kwetsbare westerlingen...

    Grts,
    Fenno

  • 21 April 2005 - 06:04

    Margot:

    heej merijn, jij hebt het er maar druk mee, die bok op de foto vond ik wel leuk, dacht dat ik de tien verschillen moest zoeken ;). mail volgt snel. knuffel margot

  • 21 April 2005 - 07:26

    Bakmeel:

    Nooit geweten dat je dat ook allemaal leert bij een opleiding civiele techniek (auto's repareren, schroefjes tellen, baggerboten werkend maken...) De echte klus laat kennelijk nogal op zich wachten.. Word je dat niet zat? n ieder geval vermaak je je wel zo te merken...

    Proost!

  • 21 April 2005 - 09:45

    Ronnie:

    Merijn in Ghana????
    Tsss
    Laat u niet bedriegen mensen! Dit zijn gewoon allemaal grote verhalen en foto's van internet. Ik zie hem elke dag gewoon op hoogstraat 5!
    Buurman Ronnie

  • 21 April 2005 - 09:49

    Ubald:

    Hoi Merijn, Blijkbaar heb je in Enschede in ieder geval geleerd op (je)(het) tellen te passen. Ik moet er niet aan denken: een metalen container,geen ventilatie en 45 graden. Ben benieuwd naar het echte werk. Goeds,groet,U.

  • 21 April 2005 - 10:37

    Ronnie:

    Schroeven tellen....

    Toch leuk dat je van je hobby je beroep hebt gemaakt!

  • 21 April 2005 - 11:23

    Siepje:

    Hidihi, nou het gaat je dus nog goed af. Niet te depri worden van die schroeven hè. Zie het als geestveruimend werk, het is zo dom, dat je je fantasie de vrije loop kunt laten en anders think Matrix, there is no spoon, er zijn geen schroeven ;)

  • 24 April 2005 - 14:15

    Merijn:

    jup, das het helemaal, eerst kruipen om te kunnen vliegen (vlinder).

    Begin me steeds meer te vermaken, als je eenmaal voor vast hebt geaccepteerd dat iedereen je aan wil spreken, speciaal de vrouwen en een aantal standaard afscheep zinnen hebt verzonnen, is het allemaal wel te doen. Ga nu zelfs weer uit en heb het best wel redelijk naar mijn zin. Heb de Accra Yacht Club gevonden. Denk dat ik maar lid wordt :)

  • 24 April 2005 - 14:18

    Merijn:

    jup, das het helemaal, eerst kruipen om te kunnen vliegen (vlinder).

    Begin me steeds meer te vermaken, als je eenmaal voor vast hebt geaccepteerd dat iedereen je aan wil spreken, speciaal de vrouwen en een aantal standaard afscheep zinnen hebt verzonnen, is het allemaal wel te doen. Ga nu zelfs weer uit en heb het best wel redelijk naar mijn zin. Heb de Accra Yacht Club gevonden. Denk dat ik maar lid wordt :)

  • 25 April 2005 - 14:08

    Panne N. Koek:

    Ola Nijn, je mail doet het hoor !!

  • 30 April 2005 - 15:09

    Eef:

    hee merijn!
    nu is het zaterdag 30 april..liesbeth en ik zitten in takoradi tot maandag dnek ik..dan gaan we dus naar princetown enzo...had ik je al verteld en staat op mijn site..volgend weekend is er een festival in winneba waarw e dan ook zijn..anyway..wil je iets met ons mee doen, bel of sms mij ff.en zet sowieso op de mail..ik heb jou nummer niet mee..kan je niet smsen..kussie, eef

  • 02 Mei 2005 - 13:52

    Panne N. Koek:

    Ola Nijn, ik heb nog een stukje leesvoer voor je, grappig stukje over conservering van kunstwerken en zo, e.e.a. aan de hand van RWS. Vraag me niet waar het vandaan komt, of wat je er aan hebt, maar het si best interresant om te lezen. Alleen, het is een .pdf van 3,3 MB. Laat ff weten of je een manier hebt om 'm daar te krijgen (uploaden naar FTP-server of zo?) Spreek je snel, xB

  • 07 Mei 2005 - 09:46

    Herman/Helma:

    een leraar op de tropische landbouwschool in Deventer zei: van landbouwers en lege oliedrums kun je van alle s maken: lijkt in dit geval ook wel op te gaan: Het beste!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Merijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 28568

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 04 Maart 2014

Australië II

01 Maart 2005 - 01 September 2008

Eerdere reizen...

Landen bezocht: