Weekje onderhoud... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Merijn Zuijdam - WaarBenJij.nu Weekje onderhoud... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Merijn Zuijdam - WaarBenJij.nu

Weekje onderhoud...

Door: Boggle aka Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

07 April 2005 | Ghana, Accra

Hoi allemaal.

Hier weer een verslag uit Ghana. Man wat is het hier heet.

Tja over de afgelopen week valt niet zo heel veel te vertellen. Ik sta iedere dag om 6 uur op zodat ik om 7 uur op de site ben. Dan is het even kijken wat er al gebeurd is: De ploeg begint om 6 uur. Op dit moment vooral achterstallig onderhoud en schilderwerk. Wachten is op een container met onderdelen. Die is al 2 weken in Tema, maar wordt maar niet vrijgegeven door de douane hier. Wachten is iets wat ik hier wel redelijk wat doe. Zoals gisteren. Hadden we om 10:00 een vergadering, komen ze pas 24 uur later, en dat vinden ze gewoon. (nee we hadden ons niet in de dag vergist). (Ja we waren wat verlaat…)

Ik zelf ben vooral bezig met het professionaliseren van de bedrijfsvoering (hehe, klinkt lekker chique). Databases voor de werkzaamheden schrijven (service aan machines, werktijden, opbrengsten, je kan het zo gek niet verzinnen). Ook met boekhoudkundige zaken ben ik nu bezig. Nu is er tenslotte nog tijd. Rond de 15e april gaan we hier weg. Daar leeft echt iedereen naar toe.

Airco was ook uitgevallen. Voor je het weet ruim 40 graden in de keet. We waren dus weer volledig gaar toen we in het hotel kwamen.

In het hotel ben ik vriendjes geworden met de kok. Althans hij vind het geweldig dat ik hem groet en nu laat hij mij allerlei Ghanese dingen eten. Yams en vis, plantain (soort bananen zonder smaak) en baked beans, peanutsoup and rice en zo verder. Niet bijster smakelijk, maar wel eens leuk voor de afwisselling. Iedere dag gegrilde kip met friet is ook zo wat. Maar ik verlang wel weer naar een etentje met Henk of gewoon weer eens de europese smaken te proeven. Eten is hier gewoon om te overleven, niet als vorm van genot.

Ik ga ook maar eens proberen hier wat meer mensen te ontmoeten. Ik merk dat ik vooral de eenzaamheid vrij moeilijk vind. Maakt me een beetje gestoord zo af en toe. Alleen met Bob praat ik wel eens. Alleen heb je het na een hele dag samen werken wel met elkaar gezien. Toch denk ik dat ik het wat Bob niet veel beter had kunnen treffen. Hij is af en toe net zo maf als ik ben en hij is een Tukker. Dus over Twente kunnen we het mooi hebben. Vandaag was Bob trouwens naar een andere site zodat ik hier in Accra de boel moest runnen. Ging goed hoor. Ben door onze driver naar het internetcafe gebracht. Neem wel een taxi terug.

Snel meer…

  • 07 April 2005 - 19:05

    Ubald:

    maar als je eenzaam bent heb je niet zoveel aan onze(mijn)reacties. Je bent zo technisch : kun je snellere methode verzinnen dan bericht in fles;tenminste als je eenzaam bent is dit wekelijkse logboek langzaam. Overleef, man.groet,U.

  • 07 April 2005 - 20:36

    Roberto:

    Pak je toch nog een beetje cultuur mee met het lokal eten ;)
    Zijn er behalve Bob verder geen Hollanders om 's avonds nog een biertje mee te doen of wat te eten?

  • 08 April 2005 - 10:11

    Erik:

    ja idd, wat is er van dat zekere meisje gebeurd die je had ontmoet op het sstrand?

  • 08 April 2005 - 11:26

    Rood Gevaar:

    hoi merijn, wij zijn weer thuis. ongeveer 15 min :). We hebben in de oceaan getaan met de ppotjes de foto komt later samen met wat meer coherent nieuws. Kun je al were bij je mail?
    groetjes

  • 08 April 2005 - 13:40

    Wies:

    Hey Merijn!!

    Hier een berichtje uit het verre Wijchen! Hoop dat alles naar wens is in Ghana en dat je al aardig op dreef begint te raken!

    Veel succes verder en ik hoop voor je dat je binnenkort weer een werkende airco hebt;)

    Groeten,

    Wies

  • 11 April 2005 - 08:26

    Bakmeel:

    He Merijn,
    Heb je naast de dominicaanse genotsmiddelen nog wat Nederlandsche spullen nodig? Bijvoorbeeld een lading drop per post? :) Of wat andere ingredienten zodat je de Ghanese kok ook Nederlands kan leren koken? Pannenkoeken!!

  • 11 April 2005 - 17:22

    Merijn:

    Nou bedankt allen voor de reacties, ik vind dat erg leuk om te lezen. Eenzaamheid is iets waar ik zelf wat aan kan doen, maar niet eens echt slecht of zo. Ik leer er van en ook dat ik zelf actie moet ondernemen om er wat van te maken.

    Nog twee weken en dan ga ik naar Cape Coast. Kijken wat dat wordt :)

  • 11 April 2005 - 18:58

    Echtgenoot Van Rood Gevaar (aka Henk):

    Gaar in 2 betekenissen... ik doe het je liever niet na. ;-)

    Had idd geen gastronomie verwacht... (als je arm bent is daar geen ruimte voor) maar misschien toch wel 1 of 2 feestgerechten... jammer; misschien heb je binnenkort nog wel geluk wat dat betreft.

    Oh ja, succes nog met het van je afslaan van alle vrouwen.

  • 12 April 2005 - 19:55

    Margot:

    bijna jaloers :) behalve over de warmte, en dat in pak :S hoe hou je het uit... hou je haaks en wel goed smeren he :)

  • 15 April 2005 - 16:56

    Eef:

    chico!
    vanaaf gaan we naar die dancing vlakbij vliegveld..we hebben afgesprokn om 21u bij paloma hotel...daar voor of als je dan buiten bij de zitjes zit is ook ok...
    ben ff de nama van die tent kwijt maar er is life music....hoop je te zien en ishien heb je zin om morgen met mij ergens wat te eten..
    hoor het wel mn nummer staat op mn site he..
    tis nu vrijdag..zondagochtend ga ik weer terug..
    kus, eef

  • 19 April 2005 - 16:10

    Tijs:

    Hee Merijntje!! Te gekke site hier en aardige fotootjes die je tentoon spreid :-) Heb al een tijdje niets van me laten horen, maar hier ben ik dan!! Alles nog steeds goed daar? Op het ogenblik begint hier in Zweden het voorjaar ook tot volle bloei te komen en komt de zomer er weer oorverdovend hard aan. Erg druk op het moment met experimenten en vrouwen... Hee ik moet weer verder, maar kom hier zeker vaker kijken!!

    Mzzl

  • 20 April 2005 - 19:47

    Herman/Helma:

    De computer is inmiddels weer in huis,nog even wennen, nieuwe programma's etc. Erik zal misschien nog wel eens wat opschonen/verbeteren.Brief Helma is onderweg. We leven met je mee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Merijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 28565

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 04 Maart 2014

Australië II

01 Maart 2005 - 01 September 2008

Eerdere reizen...

Landen bezocht: