Dusss, daar is'tie weer - Reisverslag uit Accra, Ghana van Merijn Zuijdam - WaarBenJij.nu Dusss, daar is'tie weer - Reisverslag uit Accra, Ghana van Merijn Zuijdam - WaarBenJij.nu

Dusss, daar is'tie weer

Door: Boggle aka Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

29 Maart 2005 | Ghana, Accra

Hallo allemaal!

Nu krap een weekje in Ghana en al weer heerlijk verbrand. Het klimaat valt eigenlijk best wel mee, zeker als je bedenkt dat het in tijden niet zo warm en vochtig is geweest. Het regenseizoen is hier wat vroeger begonnen en valt nu samen met de heetste maand. Lekker he?
Even een kort weekoverzichtje:

Dinsdag 22 maart

Met ruin 5 uur vertraging vertrokken vanaf schiphol. Wat een gezooi, maar gelukkig konden we in de KLM busnessclub terecht met onze tickets. Vreselijk gelachen toen we weggingen om wat te eten. In het restaurant zaten enkele Ghanezen die hun tegoedbonnen aan het opdrinken waren. Konden ze net een biertje van halen, euro's lijken zoveel he, zeker als je bedenkt dat 1 euro ongeveer 11 duizend Cedi's is. (een warme maaltijd is ongeveer 45 duizend in een restaurant dus dat gaat hard niet?)

Toen ik aankwam was het half 2 lokale tijd, en kreeg de welbekende klap warme lucht in het gezicht. Pfff wat een klimaat, burgers bush, maar dan keer 10.

Woensdag tot en met zaterdag 26 maart,
Vooral veel bezig geweest met aclimatiseren. Dinsdag gelijk om 8:00 op de site geweest.WAT EEN VRESELIJKE ROTZOOI. Het is vlak naast de het open riool van Accra en aan de overkant de krottenwijken. Gelukkig een dankbaar project, een wastwaterplant waarvoor we de lozingspijp hebben aangelegd.

S' avonds mijn collega's leren kennen en veel bier gedronken. Nooit teveel om niet meer wakker te worden maar het was zeker gezellig. Zaterdag naar de enge clubs van Accra geweest. Als man moet je de dames wegSLAAN af en toe. verder overigens wel ok hoor :)

Zondag 27 maart, pasen.
Vandaag uitgeslapen en naar het strand geweest. Raad eens wie ik er tegenkwam: Hoi Evelien en vriendinnen (I know, shame shame, maar ben jllie namen alweer kwijt...). Lekker de middag mee gepraat en ook weer bier gedronken en voor woensdagavond afgesproken (gaat door toch?) De rest van de avond gechilled.

Tot nu zover,

Mijn credit's vliegen erdoor...
Groetjes en zo,

Merijn

• 29 Maart 2005 - 17:58

Jolien:

Hoi Merijn,

Zo te horen heb je het prima naar je zin daaro! Het echte werk komt eraan...Succes! Hier alles ook oke, na begrafenis en pasen weer druk op stage. Ik mag over een paar weken geheugentraining gaan geven. Echt cool. Vandaag met de fysio gekletst en daar kan ik echt veel van leren!
    Trouwens dat weg slaan van die meisjes vind je vast niet erg ;) Have fun!

Liefs,
    Jolien

• 29 Maart 2005 - 18:07

Boggle:

tja, wat zal ik er van zeggen, Ze doen het omdat het hun werk is :S

• 29 Maart 2005 - 18:16

Erik:

Hee broer! Cool om van je te horen eindelijk. Ben blij dat het tot nu toe bevalt. Als je nou even blijft zitten om ik je asap opzoeken voor mijn around the world starting in ghana trip. Hier is ook alles goed!

• 29 Maart 2005 - 18:22

J:

Leuk om te lezen dat het goed gaat daar en je alweer NLers bent tegen gekomen. Hou ons op de hoogte.

• 29 Maart 2005 - 18:27

Hee Merijn!:

tuurlijk gaat woensdag door!
    20u is prima..ik akn je gelijk wel even laten zien waar ik woon..tis om de hoek..ik zal mn mobiel aan laten staan als je eerder mocht zijn ofzo..kan je ff bellen..was echt leuk zondag!

kussie, eef

• 30 Maart 2005 - 06:20

Bakmeel:

Hee vent! Waar zat je ookalweer? Gran Dorado in Accra? Niets dan bier en vrouwen daar zo te lezen... ;) Goed om te weten dat het goed met je gaat...

Grtz,
    Bouke

• 30 Maart 2005 - 06:46

Thuisfront:

waar blijven de foto's? enne, zet je me weer op de emaillijst. (ff fout gegaan, was nog niet wakker. Hier is nog winterslaapklimaat).

veel succes en plezier!

• 30 Maart 2005 - 13:50

Mieke:

Ha jochie, fijn om wat van je te lezen. Pas goed op je zelf. Hier is alles goed, wel even wennen dat je weer weg bent.
    Tot het volgende bericht, liefs, Mama

• 31 Maart 2005 - 06:23

Roberto:

Ha Merijn,

ga toch eens aan het werk man! Waar ben je nu voor in Ghana? Om te werken en niet om te zuipen en te chillen ;)

Maar goed om te horen dat het het wel bevalt!

Groetjes uit Delft!

• 31 Maart 2005 - 06:47

Peter En Thea:

Hoi Merijn,
    Volgens ons duurt dat acclimatiseren op deze manier je hele eerste tijd daar. Daar kom je niet meer bovenop,man!!
    Fijn dat het goed gaat en vergeet de baggerschuit niet. Groeten uit Nijkerk.

• 31 Maart 2005 - 07:04

Laurens:

Ha Merijn,

mooi om te horen, dat je alweer een Nederlandse contact hebt. Ik neem toch aan dat Ghanezen een andere muzieksmaak hebben dan die funkjazz van jou, dus dan is het leuk als je met een nederlandse daar over kan kletsen.

Ik hoop dat je veel geniet van de mensen en daar vind waar je naar op zoek bent. Tenslotte weet je dat ik niet geloof in toeval.

Ik heb trouwens een baan bij Arcadis in Apeldoorn. Wel erg gaaf..binnenkort beginnen.

Groeten

• 31 Maart 2005 - 22:22

Lonneke:

Ha Merijn! Goeie verhalen zeg, zo te horen werk je echt heel erg hard....... (nou ja, aan je sociale netwerk in iig geval wel!) Hee hoe zijn de vrouwen daar? ;)